
Rohloffilta on saatavilla useita käännettäviä, kierteettömiä teräsrattaita.
Niissä on 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 tai 21 hammasta. Rattaat ovat tilattavissa verkkokaupastamme ja meillä on niitä aina varastossa.
Varastostamme löytyy vielä myös Rohloffin kierteellisiä rattaista. Koska Rohloff ei niitä enää toimita, pienenee omakin varastomme ajan myötä.

Rohloff SPEEDHUB 500/14 toimitetaan 16-hampaisella, käännettävällä rattaalla.
13, 14, 15, 17, 18, 19 ja 21-hampaiset rattaat ovat saatavilla vaihtoehtona. Rattaat ovat käännettäviä; kun toinen puoli on kulunut, voit kääntää rattaan ja kuluttaa toisen puolen ennen uuden hankkimista! (Link to sprocket and chainring calculator.)
Rattaan poistamiseen ei enää tarvita Rohloff-ratastyökalua.
Käytettäessa Rohloff SPEEDHUB 500/14:a pienirenkaisissa pyörissä (esim. 20", taittopyörät, nojapyörät tai lastenpyörät) on käytettävä 13 tai 14-hampaista ratasta. Nämä rattaat vaativat erilaisen ketjun linjan (57/58 mm 54/55 mm sijaan). Kierteettömät rattaat ovat käännettäviä, kun taas kierteellinen 13-hampainen ratas ei ole.
Käytettäessä Rohloff- ketjunkiristintä tai Rohloff SPEEDHUB ketjunkiristin, DH Shorty:a rungoissa, joissa takahaarukanpää on ohuempi kuin 7 mm, on pidempi ketjunkiristimen asennusruuvi tilattava erikseen.
Rohloff SPEEDHUB 500/14 on kehitelty kilpailuja varten, mikä tarkoittaa että se kestää kovan rasituksen, jota kilpailun aikana esiintyy. Suurimmat vääntömomentit äärimmissä olosuhteissa voivat olla niinkin suuria kuin 250 Nm kammella (= 150 kg polkimella). Tämä ei vahingoita vaidelaatikkoa, koska suuri ketjuvälitys muuttaa vähäisen poljinkierrosmäärän suuremmaksi rattaalla.
Mitä suurempi on välityssuhde, sitä alhaisempi on sisääntulovääntömomentti vaihde-yksikköön. Se on ehdoton siksi, että välityskerroin ei putoa alle 1,9 (esim. 34/17=2,0). Pienimmät sallitut välityssuhteet alle 100 kiloiselle ajajalle ovat: 40:21, 32:17, 30:16, 28:15 ja 26:13.
Tämä on vastaava 20:40 yhdistelmälle tavanomaisessa voimansiirrossa. Ei ole olemassa rajoitusta korkeampiin suhdelukuihin, mikä tarkoittaa, että voit asentaa suuremmat rattaat kuin taulukossa on esitetty extremeen alamäkiajoon.
Mikäli SPEEDHUB on asennettu tandemiin tai mikäli ajaja painaa yli 100 kg, välityskerroin 2,5 (esim. 42/17=2,5) tulee säilyttää. Se vastaa välityssuhteita: 53:21, 42:17, 40:16, 38:15 ja 34:13.
| osa numero | Kuvaus: |
|---|---|
| 8219 | SPEEDHUB kierteellinen takaratas 13-hampainen (ei käännettävä) |
| 8220 | SPEEDHUB kierteellinen takaratas 15-hampainen |
| 8221 | SPEEDHUB kierteellinen standardiratas 16-hampainen v. 2015 asti |
| 8222 | SPEEDHUB kierteellinen takaratas 17-hampainen |
| 8223 | SPEEDHUB kierteellinen takaratas 21-hampainen |
| 8501 | Rohloff Speedhub -takaratastyökalu |
| 8508 | Rohloff Speedhub takaratastyökalu 135/142/170/177 |
| 8509 | Rohloff Speedhub takaratastyökalu XL 190/197 |
| 8518 | Rohloff SPEEDHUB Lock-Ring työkalu |