Jos etsit vankkaa vannetta, suosittelemme Rigida/Ryde ANDRA -vanteita. Nämä vanteet on suunniteltu erityisesti sopimaan suurihalkaisijaisiin napoihin, kuten Rohloff Speedhub tai Schmidtin SON / SONdelux, ja ne on tarkoitettu kovaan käyttöön.
Ei ole väliä ajatko päivittäisiä työmatkoja kuntoilu mielessäsi vai maailman ympäri! Rigida/Ryde ANDRA -vanne ei jätä pulaan. ANDRAlle on pikkujuttu selvitä viikoittaisista kauppamatkoista tai suuresta määrästä matkatavaroita ja raskaasti lastatusta peräkärrystä maailmanvalloitusmatkallasi.
Kiekon geometria on muuttunut napojen kasvettua halkaisijaltaan ja vanteen profiilien syvennyttyä. Niiden seurauksena pinnat ovat lyhyempiä ja pinnan kulma vanteen ja navan välillä on suurempi. Näiden seikkojen tuoma suurempi jännitys voi johtaa pinnan/nippelin huonoon linjaan sekä pinnojen rikkoutumiseen vanteen lähellä.
tähän ongelmaan löytyy Rigidan kehittelystä. Andra-vanteessa pinnan reiät on porattu tiettyyn kulmaan ja syvennykset tehty sopivaksi pinnan lopulliseen asettumissuuntaan nähden. Tästä on etua nippelille, joka voi toimia pallonivelen tavoin, jolloin pinna ja nippeli mukautuvat automaattisesti pinnan menosuuntaan ja saavuttaa näin täydellisen linjan.
Internal Dimpling (ID)
Carbide Supersonic (CSS)
Jos haluat ajella huolettomasti todella pitkään - silloin kannattaa investoida Rigidan/Ryden Andra CSS -vanteisiin!
Miksi? - lukaise tämä:
Huom!: Andra CSS -vanteita käytettäessä vaaditaan erityiset jarrupalat!
Valmistajia esim. Magura ( HS 11 ja HS 33), Koolstop, Swiss Stop, BBB
Tekninen kuvaus Rigida/Ryde CSS-teknologiasta
CSS tulee sanoista Carbide Supersonic System.
Tämä systeemi huolehtii siitä, että jarruteho on ihanteellinen märällä tiellä sekä se vähentää tiesuolan talvella aiheuttamaa kulumista. Käsittelyssä käytetään karbidijauhetta, jota valmistetaan juuri tätä tarkoitusta varten. Näin estetään, ettei vesi pääse jarrupinnan läpi ja käy kiinni vanteeseen ja siten vähennä pitoa. Karbidipinnan tulee aina täyttää paralleliteettinormin (< 0,08 mm) koko vanteen jarrupinnalla.